Annonse

lørdag 4. april 2015

Gratinert, hvit bacalao med chorizo og chili (Stig's Bacalao)






Har vondt både her og der. Detta var noe av det beste jeg har spist. Så godt at jeg sier at dette er min Bacalao, altså Stig's Bacalao. 
Så mett som jeg er nå kan jeg bli saksøkt for overspising når som helst. Enhver rett vil tilgitt meg uansett etter noen porsjoner av dette. Bon-appetitt som vi sier vi som bor i byen. :-)






Ingredienser:
  • Hjemmelaget potetmos eller rester av fløtegratinerte poteter
  • 400g klippfisk (vannet ut i forveien) 
  • 1 båt hvitløk 
  • 1/2 løk  
  • 1 chili 
  • 250g bacon 120g chorizo 
  • Majones
Sånn gjør du:

Du kan også bruke rester etter fløtegratonerte poteter!!!

Lag hjemmelaget potetmos (porsjoner tilsvarende) samtidig som klippfisken dampen i 15min.

Legg fisken til sides i en bolle når den er ferdig dampet.











Finhakk løk, chili og hvitløk.

Stek og legg til sides.
Kutt bacon og chorizo i terninger og stek hver for seg siden baconet trenger
lenger steketid enn chorizo'en. Legg til sides når begge er stekt.

Ha potetmosen nederst i en ildfast form og fisken (revet i mindre biter) over.

Ha løk, hvitløk og chili over.
Neste lag er bacon og chorizo.

Ha godt med majones over i begge retninger.
Stek på 180 grader i ca 45 minutter.

2 kommentarer: